OBAVEŠTENJE O NAČINU PODNOŠENJA PRIGOVORA KLIJENATA, POSTUPANJU API BANK AD BEOGRAD PO PODNETOM PRIGOVORU I MOGUĆNOSTI PODNOŠENJA PRITUŽBE NARODNOJ BANCI SRBIJE
U skladu sa članom 42. stav 8. Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, Odlukom o postupku po prigovoru i pritužbi korisnika finansijskih usluga i Odlukom o prigovoru pravnog lica i postupanju banke po tom prigovoru, API Bank a.d. Beograd (u daljem tekstu: Banka) obaveštava klijente o načinu podnošenja prigovora, postupanju Banke po podnetom prigovoru kao i o mogućnosti podnošenja pritužbe Narodnoj banci Srbije.
Pravo na podnošenje prigovora
Pravo na podnošenje prigovora imaju:
Način podnošenja prigovora
Korisnik ili Klijent Banke može podneti prigovor i to u pismenoj formi na sledeći način :
Podneti prigovor mora sadržati podatke iz kojih se nesumnjivo može utvrditi odnos sa Bankom na koji se prigovor odnosi – podatke vezane za klijenta, uslugu, opis spornog odnosa, broj računa ili ugovora na koju se odnosi prigovor i razlozi za podnošenje prigovora.
Banka nije u obavezi razmatranja usmeno podnetih prigovora.
U slučaju podnošenja prigovora na šalteru Banke, Banka je u obavezi da izda Potvrdu o prijemu prigovora, koja mora imati upisane podatke o mestu i vremenu prijema, kao i ime zaposlenog koji je prigovor primio.
U slučaju podnošenja prigovora preko internet prezentacije ili mejlom, Banka će odmah potvrditi prijem prigovora u elektronskom obliku.
Banka neće naplatiti naknadu niti bilo koje druge troškove za postupanje po prigovoru.
Postupanje Banke po prigovoru klijenta
Banka je dužna da pismeno odgovori u roku od 15 dana od dana prijema prigovora. Ukoliko iz objektivnih razloga Banke ne bude u mogućnosti da odgovori u propisanom roku, rok se može produžiti za još najviše 15 dana. Banka je dužna da u pismenoj formi o tome obavesti podnosioca prigovora navodeći razloge zbog kojih nije moguće dostaviti odgovor u propisanom roku, kao i krajnji rok u kome će odgovor biti dostavljen.
Odgovor Banke na prigovor se dostavlja u pismenoj formi:
Podnošenje pritužbe Narodnoj banci Srbije
Ukoliko je podnosilac prigovora (Korisnik) nezadovoljan dostavljenim odgovorom ili ukoliko Banka ne dostavi odgovor u pisanoj formi u propisanom roku od 15 dana od dana prijema, uz mogućnost produženja, podnosilac prigovora može podneti pritužbu Narodnoj banci Srbije na sledeći način:
Ukoliko korisnik dostavi prigovor Narodnoj banci Srbije, a ne Banci – Narodna banka Srbije neće razmatrati navode prigovora već će ga proslediti Banci na dalje razmatranje i postupanje.
Rok za podnošenje pritužbe fizičkog lica, preduzetnika, poljoprivrednika i pravnog lica– (Korisnika platnih usluga ili imaoca elektronskog novca) Narodnoj banci Srbije je šest meseci od dana prijema odgovora ili od proteka roka za dostavljanje tog odgovora.
Pritužba Narodnoj banci Srbije mora da sadrži:
Takođe, ukoliko je podnosilac prigovora (Korisnik) nezadovoljan odgovorom ili odgovor nije dostavljen u propisanom roku, sporni odnos između korisnika i Banke možete rešiti u vansudskom postupku – postupku posredovanja. Predlog za posredovanje koji obavezno sadrži i rok za njegovo prihvatanje dostavlja se Narodnoj banci Srbije u pismenoj formi, poštom ili preko internet prezentacije Narodne banke Srbije.